Kable Ethernet Wireworld Chroma i Supra CAT 8 były już opisywane na moim blogu kilka razy. Teraz zrobiłem ich bezpośrednie porównanie.


Wireworld Chroma CAT 8 i Supra CAT 8. Dźwięk

Myślę, że każdy, kto szuka kabla do połączenia swojego streamera z routerem, przyglądał się ofercie Wireworlda i Supry. Opiszę poniżej ich wpływ na dźwięk oraz wskażę różnice. Dodam tylko, że kabel Supra CAT 8 miałem w systemie przez kilka lat a od trzech miesięcy mam Wireworlda. Zacząłem więc odsłuchy od niego i potem przemieniłem na Supre. Oto co wyszło.

Barwa dźwięku – Wireworld jest nieco jaśniejszy. Delikatnie. Nie jest to w żadnym wypadku rozjaśnienie, jak przy kablach srebrzonych. To bardziej neutralność z lekkuśkim krokiem w stronę jasności. Przy odpowiednio skonfigurowanym systemie pozwoli to na lepszy wgląd w nagranie. Wszystko jest bowiem ładnie słyszalne. Supra jest nieco ciemniejsza. Bardziej stłumiona. Trudniej przez to wychwycić niektóre informacje. Wiele piosenek zabrzmiało przez to wręcz słabiutko w porównaniu z Wireworldem. Np. kawałek „This is Us” Marka Knopflera i Emmylou Harris nie miał w ogóle smaku z Suprą. Takie bezpłciowe przygaszone brzdękanie. A z Wireworldem było ładnie słychać i gitarki, i basik i wokal. Miało to urok.

Wysokie częstotliwości - Wireworld ma bardziej otwartą górę. Słychać było więcej dźwięków w tym zakresie. Nie były one jednak drażniące i ofensywne. Były przyjemne! Supra z kolei nieco tłamsiła górę. Początkowo wydawało mi się to fajne, ale ostatecznie mnie zmęczyło. Nasze zmysły męczą się bowiem, jak coś jest niewyraźne i trudne do wychwycenia. A tak tu właśnie było. Nie uraczyłem z Suprą dobrej separacji. Z kolei Wireworld pięknie oddzielał instrumenty i wokal. Grało to swobodnie, co dawało mi komfort podczas słuchania.

Scena muzyczna - Z Wireworldem dźwięk był bardziej przyjemny, bardziej realny i miał większą głębię. Supra dawała nieco płaski i zduszony przekaz. (Używam określenia „nieco” ponieważ to nie jest tak, że nagle muzyka straciła smak i była tragiczna. Nic z tych rzeczy! Ale dla osób wrażliwych i ceniących szczegóły to było czuć różnicę między nimi. Mniej więcej taką, jak na telewizorze oglądać ciemny szary a mocną czerń).

Supra sprawiła, że dźwięk był twardszy. Byłem przez to szybko zmęczony słuchaniem. Wireworld jest jednak przyjemniejszy. Szerokość sceny przy obu kablach była podobna, choć Supra dawała wrażenie większego grania. A to dlatego, że bas był bardziej obszerniejszy i poluzowany.

Bas – Supra miała odrobinę większy bas. Nie miał on jednak dobrego konturu. Był nieco bułowaty i rozlany. Czasami brzmiał to tak, jakby buczał sobie gdzieś nie zwracając uwagi na rytm. Z Wireworldem było inaczej. Z nim każde uderzenie było precyzyjne i napędzało bit. Bas miał doskonałą kontrolę i idealny zarys.

Wokal – Oba kable dobrze wypadły przy wokalu, choć Supra trochę syczała na sybilantach!!! Aż byłem w szoku! Przez lata uważałem, że Supra jest w miarę łagodna. Widocznie poprzednie kable, jakie miałem, były gorsze i ona w konfrontacji z nimi okazywała się lepsza. Jednak teraz usłyszałem, że sybilanty lekko syczą. Wireworld z kolei szedł gładko. To było ciekawe, bo przy jego konturowości można by się było spodziewać się większej ostrości. A tu nie było zgrzytów. Głosy piosenkarzy nie były też wypchane ani ofensywne. Były nieco czystsze i lepiej wydobyte z tła niż przy Supra CAT8.

 

Wireworld Chroma CAT 8 i Supra CAT 8. Podsumowanie

Nie mówię, że Supra CAT 8 jest złym kablem, bo w porównaniu z innymi w swojej cenie oraz ze zwykłym kablem dołączonym do zestawu, jest duuużo lepsza. Ale zdecydowanie wyższą jakość prezentuje Wireworld Chroma CAT8. Jest większa separacja, dźwięk się nie zlewa, nic nie syczy, jest bardziej kontrolowany bas. Jest lepiej! Cenowo Wireworld jest może ciut droższy ale nie jest to duża różnica. I myślę, że w kwocie 350-400zł nie znajdziecie lepszego kabla ethernet. Ba, nawet za drugie tyle ciężko byłoby coś kupić! Ja miałem u siebie wiele kabli do streamera, nawet takie za 2-3 tysiące. I wybrałem Chrome CAT 8! Teoretycznie lepszym kablem powinien być srebrzony, wyższy model Wireworlda ale.. dla mnie brzmiał za jasno (srebro rozjaśnia dźwięk). Dawał co prawda więcej subtelności ale jednak owa jasność mi przeszkadzała.

Swojego Wireworlda Chroma CAT 8 kupiłem w Instal audio. I nie chodzi tu o reklamę sklepu, tylko o fakt, że oni sprzedają tego Wireworlda na metry i sami zakładają na niego wtyki. Lepsze niż oryginalne. Są to wtyki o nazwie Wireworld WW RJ45 Ethernet Plug montowane w wyższych modelach kabli Ethernet tej firmy. Jeśli się zdecydujecie na zakup to zwróćcie na to uwagę, bo mój test i mój opis dotyczy właśnie kabla na tych wtykach.

 

Wireworld Chroma 8 kabel ethernet

(zdjęcie kabla Wireworld Chroma 8 od Instal Audio)

 

Mój zestaw audio

  • Kolumny: Audio Physic Classic 8, Pylon Audio Jasper 18 (zworki  z kabla Neotech Soct 12)
  • Wzmacniacz: Marantz PM 8006
  • Kable głośnikowe: Qed XT 40 (do Audio Physic Classic 8) z wtykami Furutech FT-212 G, Tellurium Q Ultra Blue II (do Pylon Audio Jasper 18)
  • Streamer: Eversolo DMP-A6
  • Telewizor SONY XR55A90JAEP 55" OLED 4K 100Hz
  • Kabel połączeniowy streamer-wzmacniacz: Tellurium Q Black II RCA
  • Kabel połączeniowy tv-streamer (streamer Eversolo jako DAC): Qed Performance Optical
  • Kable ethernet: Wireworld Chroma CAT8 (do streamera) Supra CAT8 (2 sztuki: do komputera i do telewizora) 
  • Listwa zasilająca: DIY zbudowana z elementów Furutecha: Gniazdo IEC Furutech FI-09 (G), Gniazda Schuko Furutech FI-E30 (G), okablowanie Neotech Soct 12 (pierwsze gniazdo połączone równolegle, reszta szeregowo) 
  • Kabel zasilający wzmacniacz: Furutech S032N, wtyki: Furutech FI-46 NCF (G), Furutech FI-E46 NCF (G) (wpięty bezpośrednio do gniazdka w ścianie)
  • Kabel zasilający listwę: Furutech S032N, wtyki: Furutech FI-E38 (G), Furutech FI-28 (G)
  • Kabel zasilający streamer: Furutech S022N, wtyki: Furutech FI-E38 (G), Furutech FI-28 (G)
  • Zasilanie routera: Zasilacz Tomanek ULPS MAX HIGH POWER
  • Kabel zasilający router: Neotech Soct 14, wtyki: Furutech FI-E38 (G), Furutech FI-28
  • Gniazda w ścianie Furutech FP-SWS G (na całej linii, 8 sztuk)

 

Utworzono 21 stycznia 2024

Pylon Diamond

Pylon Audio Diamond 25 biały mat

Pylon Audio model Diamond 25. Moja relacja po półrocznym użytkowaniu  Przeczytaj

 

Kable Coaxial

Kable Audiomica Vandini oraz Alunite

Test dwóch kabli cyfrowych firmy Audiomica. Jeden z nich został w moim systemie!  Zobacz

 

Eversolo DMP-A6

Streamer DMP-A6

Test długo dystansowy. Kupiłem dla siebie i mogę rzetelnie go ocenić. > Link